Dmuchawa wnętrza - DRAAiT Auto - regeneracja alternatorów, rozruszników, dmuchaw, elektromechanika, ...

KRAKÓW
Przejdź do treści
DMUCHAWA NAWIEWU WNĘTRZA



Nie dopuszczaj do przedostawania się do wnętrza silnika dmuchawy wyciekających płynów pojazdowych (z silnika, wspomagania, obwodu hamulców). Bardzo znacząco skróci to "życie" dmuchawy. Może być już nieopłacalna jej naprawa !



NIGDY nie daj się namówić "dobremu sąsiadowi" na likwidowania piszczenia tulejki samosmarnej łożyskowania silnika dmuchawy za pomocą jakichkolwiek smarów czy oliw ! Bardzo szybko dokona się powiększenie otworu tulei lub (co także bardzo prawdopodobne) stoczenie osi silnika. Często obie te rzeczy występują równocześnie. Tulejki, które są stosowane w silnikach dmuchaw i wentylatorów są SAMOSMARNE ! Dodanie do nich oliwy powoduje wyłapywanie cząstek ściernych z powietrza i zatarcie układu ślizgowego.



By do wnętrza dmuchawy nie dostawały się większe cząstki stałe (kamyki, liście, ...) wejście powietrza jest zwykle zamknięte przykrywą z perforacją. Czasem znajduje się tam również wkłatka filcowa lub z innego materiału, która ogranicza dostęp kurzu i piasku. Nie dopuszczaj by dmuchawa pracowała ze zniszczoną pokrywą lub też bez niej (!). Dużo wcześniej ... niż później dmuchawa ulegnie zniszczeniu (być może już będzie nienaprawialna).



Odnośnie powyższej porady. "Każdy kij ma dwa końce". Zapchany filtr filcowy zmniejsza ilość powietrza, które normalnie bez większych przeszkód byłoby wciągane przez dmuchawę. W skrajnych przypadkach (zaolejenie + kurz) powietrze prawie nie ma możliwości przejścia. Podczas pracy dmuchawy w takich warunkach, poza faktem braku nadmuchu we wnętrzu pojazdu, może nastąpić przepalenie się zabezpieczenia termicznego na oporniku dmuchawy lub nawet uzwojeń samej dmuchawy oraz zatarcie tulejek ślizgowych. Dmuchawa chłodzi się sama wymuszonym przez siebie strumieniem powietrza - jak go brak to za chwilę (a moze dwie) jedziemy do serwisu mówiąc wszem, że "taakie dziadostwo teraz robią ...".



Gdy po właczeniu dmuchawy dobiegają z niej dziwne dźwięki, a szczególnie gdy mogą one być spowodowane tarciem plastiku o plastik (prawdopodobnie wirnik ociera o obudowę) nie zwlekaj zbyt długo z naprawą i nie używaj dmuchawy. Na pewno nie ma już prawie całej tulejki łożyskującej silnik przy "śmigle".



Gdy nie działają wszystkie biegi, najczęstszym powodem jest przepalenie się opornika dmuchawy. Niestety coraz częściej (szczególnie układy klimy) steruje dmuchawą komputer i tu już .... qp/^h%$ ? ....."magia procesora".



Chcesz wiecej ? ... - patrz - główna strona firmowa:

draaitauto.pl



____________________________

Regeneracja alternatorów, rozruszników, dmuchaw, ...

Wróć do spisu treści