Alternator - DRAAiT Auto - regeneracja alternatorów, rozruszników, dmuchaw, elektromechanika, ...

KRAKÓW
Przejdź do treści
ALTERNATOR



Sprawdzając napięcie ładowania w swoim pojeździe, zanim to uczynisz WYŁĄCZ! wszystkie (przynajmniej te prądożerne) odbiorniki energii. Gdy włączone będą np. światła mijania, dmuchawa, szyba ogrzewana, ... nigdy nie oczekuj, że napięcie ładowania będzie takie jak napisali na regulatorze czy w książce - zawsze będzie niższe (w zależności od alternatora i regulatora oraz stanu akumulatora). Sprawdź również stan akumulatora i czy nie jest zbytnio rozładowany oraz stan styków konektorów przewodów.



Pamiętaj o doglądaniu styków oraz izolowanie zauważonych przetarć izolacji przewodów elektrycznych od i na akumulatorze, alternatorze, rozruszniku i innych. Ich skorodowanie lub "niewinne" przypadkowe odłaczenie z zacisku, zwarcie do siebie czy do masy pojazdu może powodować unieruchomienie silnika, spalenie alternatora a nawet pożar.



Pamiętaj, że nie tylko niższe ale także wyższe niż powinno być napięcie ładowania w pojeździe jest szkodliwe dla akumulatora (a w starszych pojazdach i dla żarówek i całej reszty urządzeń). Czasem winowajcą może być zużyty akumulator w parze z pewnymi typami regulatorów napięcia. Występuje wówczas żarzenie kontrolki ładowania (im wyższe obroty tym większe).



Pamiętaj. "Gwiżdżący" czesto i długo pasek od alternatora czy wspomagania najprawdopodobniej doprowadzi wkrótce do swego zerwania, a to może nie być miłe i dużo droższe zwykle od jego napięcia lub gdy trzeba, jego wymiany. Szczególnie, że stanie się to, jak zawsze wówczas, gdy samochód jest najbardziej potrzebny. Pamiętaj także o terminie wymiany paska rozrządu.



Nie dopuszczaj by płyny samochodowe (płyn hamulcowy, olej do wspomagania, płyn z klimatyzacji, ...) "myły" alternator. Może to spowodować usunięcie lakieru z uzwojeń stojana i wirnika, co przyczyni sie do powstania zwarć. Może taka kąpiel zaszkodzić płycie diodowej a również po przedostaniu się na szczotki i ślizgi, skróci ich "życie".



Nie odpinaj akumulatora podczas pracy silnika, który ma alternator. Może się to skończyć uszkodzeniem np. diód wzbudzenia alternatora czy też regulatora napięcia a nawet awarią komputera.... Nie włączaj silnika gdy do alternatora nie są podpięte wszystkie kabelki ... skutek może być podobny...



Uwaga dla tych, którzy sami próbują coś naprawić. Alternatory, które mają mieć w kostce złącza oprócz lampki kontrolnej (L) podany "dodatkowy plus" (S) (sensor akumulatora) podczas pracy muszą go mieć podłączonego! Niepodłączenie tego "kabelka" spowoduje szybkie spalenie uzwojeń a czasem i regulatora (przy charakterystycznym sporym podwyższeniu napięcia ponad znamionowe regulatora, rozgrzaniem alternatora i niemiłym zapachu wydobywających się z wnętrza kłębków dymku).



Chcesz wiecej? - schematy, porady, i inne ...
- patrz - główna strona firmowa:

draaitauto.pl


Regeneracja alternatorów, rozruszników, dmuchaw, ...

Wróć do spisu treści